Junie - Änglarna - 2024

JUNIE ÄR TILLBAKA MED NYA SINGELN "ÄNGLARNA"

Junie släpper nya singeln ”Änglarna”! Låten som är skriven av sångerskan själv tillsammans med David Björk (Victor Leksell, Estraden) kommer finnas med på hennes debutalbum som släpps senare i vår.

LYSSNA HÄR

Våren 2022 släppte Junie och Hanna Ferm låten ”Välkommen åter” som blev en stor sommarhit och har idag sålt PLATINA och legat #1 på radiolistan i Sverige. Under sommaren 2022 gjorde hon debut i Allsång På Skansen och var med på flera turnéstopp under RIX FM Festival.

Bakom Junie står artisten och låtskrivaren Maia Wright som även har en artistkarriär på engelska under sitt eget namn. Under våren 2020 skrev Maia texter på svenska, något hon inte gjort tidigare och en ny kreativ sida öppnades upp. Idén om att skapa ett artistprojekt på svenska föddes och Junie kom till i samband med Norlie & KKV (Komma över dig, Studio It’s Hits) som idag är 2x platina i Sverige.

Änglarna släpss via EMI Sweden/Universal Music den 12/4 2024.