Justin Bieber släpper julalbumet “Under the Mistletoe” 1 november

Justin Bieber släpper julalbumet “Under the Mistletoe” 1 november

Den 17-åriga världsstjärnan släpper sitt första julalbum

Samarbetar med stjärnor som Mariah Carey, Usher, Boys II Men, Busta Rhymes och The Band Perry.

”Under the Mistletoe” blir Justin Biebers femte release sedan ”My World”. Albumet innehåller klassikern ”All I Want For Christmas Is You” där Justin gör en duett med ingen mindre än Mariah Carey själv. Skivan är även fullspäckad av andra stjärngäster som Usher, Boys II Men, Busta Rhymes och The Band Perry.

Justin Bieber är numera ett globalt fenomen som är inne på sitt tredje år på den internationella arenan. Inom ringa två år har Justin Bieber fått en fanskara på skrytsamma 26 miljoner (bara på Facebook), 13 miljoner Twitterfollowers, 2,2 miljarder views på YouTube och Vevo. Han är den första soloartist i historien som har haft fyra låtar från ett debutalbum på Top 40 of Billboard Hot 100 före albumets release.

”Under the Mistletoe” ska med sina elva spår skapa julkänslor hos fansen och redan 18e oktober lanseras första singeln ”Misteltoe” världen över. Singeln är skriven och producerad av hit-skapande kanadensiska duon The Messengers (Nasri och Adam Messinger) som skrev och producerade Justins listtoppande ”Never Say Never”. Förutom ”Mistletoe” har duon även skrivit och producerat spåren ”Christmas Love” och ”Home For Christmans”. Albumet är producerat av Kuk Harrell.

Mariah Carey pratar om albumet

Justin Bieber feat. Ludacris - Baby