LANCELOT OCH EMMA STEINBAKKEN SLÄPPER LÅT TILLSAMMANS - "VÅR KÄRLEK"

LANCELOT OCH EMMA STEINBAKKEN SLÄPPER LÅT TILLSAMMANS - "VÅR KÄRLEK"

Lancelot har nyligen kommit hem från Nashville där skapat en hel del ny musik som vi kommer få ta del av under året. På nya singeln ”Vår kärlek” bjuder han in en av Norges största artister Emma Steinbakken på sång. Låten är producerad av Niklas Berglöf, Anna Ahnlund och Daniel Ögren från kritikerrosade gruppen Dina Ögon, på trummor hörs Nils Törnqvist från gruppen Amason.

Lancelot Hedman Graafs musik är från hjärtat, självupplevda texter om ett liv med höga toppar och djupa dalar – kärlek, svek och självrannsakan. På nya låten ”Vår kärlek” hör vi tydliga country-element då den spelades in i Nashville, Lancelot kände att låten skulle bli ännu starkare med en sångerska och låten skickades till norska Emma Steinbakken, hon sa ja direkt. Emma är en av Norges största artister och har medverkat i såväl norska Så mycket bättre som SVT:s program Skavlan.

- Jag hörde en låt som Emma Steinbakken hade släppt och blev helt golvad av hennes röst och sa till min förläggare att vi måste fråga om hon vill vara med på låten och hon sa ja! Hon sjunger helt otroligt och det är typ ett självmordsuppdrag att sjunga bredvid en sådan otrolig sångerska, säger Lancelot.

Låten är producerad av Niklas Berglöf som Lancelot arbetat med tidigare, men denna gång är även Anna Ahnlund och Daniel Ögren från den omtalade gruppen Dina Ögon medproducenter.

Lancelot fortsätter:

- Låten kom till kvällen innan jag skulle spela på ett bröllop, jag hade sådan ångest för att jag inte visste låt jag skulle spela då alla mina låtar är rätt mörka så i ren panik skrev jag ”Vår kärlek” på 20 minuter bara några få timmar innan bröllopet skulle vara. Den blev väldigt fin, däremot glömde jag delar av texten när jag framförde den på bröllopet.

Se videon till "Vår kärlek" här!

I sommar ser vi Lancelot spela Anders Herlin i filmen om Gyllne Tider ”Sommartider”
    Se trailern här: