LOA FALKMAN PÅ TURNÈ MED MELLO-TENORER

LOA FALKMAN PÅ TURNÈ MED MELLO-TENORER

I höst åker Loa Falkman på turné med tenor-duon ”Tenori”, bestående av operatenorerna Alexander Grove och Kalle Leander.

”Tenori” har sjungit på de stora operascenerna och nu senast i svenska Melodifestivalen med opera-schlagerlåten ”La Stella”.

Tillsammans med folkkäre nestorn Loa Falkman bjuder de på helaftonskonserter med opera- och musikalhits. Från Fantomen till Chess, Granada till Nessun dorma, blandat med ett par nya låtar i en musikalisk väv av personliga berättelser och möten från de stora scenerna.

Höstturnén, som är en försmak på den fullskaliga turnén runt Sverige våren 2023, gör bl a nedslag på Göteborgs och Helsingborgs Konserthus samt Halmstad Teater.

Den 25 september kan man även se trion i tv-rutan när de medverkar i TV4 Bingolotto.

Mer info på:

Kategorier