NOTD, Riley Biederer - Under My Breath - 2024

NOTD ÄR TILLBAKA MED NYA "UNDER MY BREATH” TILLSAMMANS MED RILEY BIEDERER

NOTD släpper nya singeln ”Under My Breath” tillsammans med Riley Biederer.

LYSSNA HÄR

"Riley är någon vi har beundrat länge, så att samarbeta med henne på "Under My Breath" var fantastiskt. Produktionen visar lite av vår alternativa/rock-sida och vi kände att det blev perfekt tillsammans med budskapet i låten som handlar om att vänta med att visa sig sårbar när man blir kär”. – NOTD

Låten är skriven av NOTD själva tillsammans med Riley Biederer som är en LA-baserad singer/songwriter. Hon släppte nyligen sin tredje EP "idk if this is it" och jobbar just nu på nästa kapitel. Tidigare i sin karriär deltog hon i säsong 9 av The Voice, stöttade Nick Carter på hans nordamerikanska turné 2016, och vann den Ryan Seacrest-producerade YouTube-serien "Best.Cover.Ever", vilket gav henne chansen att göra en duett med Katy Perry.

"Jag är så exalterad över att vara en del av den här låten. När vi skrev låten så försökte vi förmedla ögonblicket av att vara på gränsen till att säga att jag älskar dig till någon men att vara livrädd för att göra det först. Jag är ett stort fan av NOTD och all deras musik, så det är verkligen ett drömsamarbete för mig.” – Riley Biederer

NOTD, som består av producenterna Tobias Danielsson och Samuel Brandt, började sin karriär med att göra remixer till världens popp-elit som t.ex. Shawn Mendes, Ed Sheeran och Demi Lovato. Sedan dess har de släppt hitsinglar så som ”I Wanna Know” med Bea Miller, ”So Close” med Felix Jaehn, Captain Cuts & Gerorgia Ku & ”I Don’t Know Why” med Astrid S. NOTD har idag passerat över 3 miljarder globala streams, legat #1 på amerikanska dance-radiolistan flertal gånger och turnerat i USA och Europa.

Deras singel ”AM:PM” tillsammans med Maia Wright som släpptes i mars 2023 blev en stor hit i Japan, fick över 100 000 creations på TikTok och Instagram Reels, låg topp 10 på Amerikansk dance- radio och topp 50 på Amerikans Pop-radio.

Senare under våren så släppte NOTD singeln ”Occhi D’amore” med superstjärnan Veronica Maggio, låten har idag streamats över 15 miljoner gånger, låg topp 5 på Spotifylistan och #12 på radiolistan i Sverige.

Under My Breath släpps via EMI Sweden/Universal Music den 12/4 2024.