NOTD SLÄPPER NYA SOMRIGA SINGELN ”OCCHI D’AMORE” TILLSAMMANS VERONICA MAGGIO!

NOTD SLÄPPER NYA SOMRIGA SINGELN ”OCCHI D’AMORE” TILLSAMMANS VERONICA MAGGIO!

NOTD släpper nya somriga singeln ”Occhi D’Amore” tillsammans med mångfaldigt grammis-belönade ikonen Veronica Maggio.

”Att växa upp i en småstad och gå på hemmafester där Veronicas [Maggio] låtar var på högsta volym, eller åka hem från skolan & vara in your feelings med samma låtar i lurarna har gjort att få göra en låt tillsammans sjukt speciellt för oss. ”Occhi DAmore kändes direkt rätt & hoppas den kan skapa många fina sommarminnen för alla som lyssnar.” - NOTD

Veronica Maggio har sedan debuten för sjutton år sedan höjts till skyarna av journalister och fans, vunnit alla priser som går att vinna (flera gånger om till och med) och nått otroliga kommersiella framgångar med sina sju kritikerrosade album – samtliga platinaalbum. Hon är en av Skandinaviens absolut största artister och det är ingen hemlighet att hon är vårt lands livedrottning.

Under 2022 blev Maggio historisk genom att nå 1 miljard streams på Spotfiy vilket gör henne till den första artisten vars låtkatalog helt på svenska når den magiska milstolpen.

NOTD började sin karriär med att göra remixer till världens popp-elit som t.ex. Shawn Mendes, Ed Sheeran och Demi Lovato. Sedan dess har de släppt hitsinglar så som ”I Wanna Know” med Bea Miller, ”So Close” med Felix Jaehn, Captain Cuts & Gerorgia Ku & ”I Don’t Know Why” med Astrid S. NOTD har idag passerat över 3 miljarder globala streams, legat #1 på amerikanska dance-radiolistan flertal gånger och turnerat i USA och Europa.

Deras senaste singel ”AM:PM” tillsammans med Maia Wright som släpptes i mars har redan streamats över 13 miljoner gånger, fått över 100 000 creations på TikTok och Instagram Reels och legat topp 10 på Amerikansk dance-radio och topp 50 på Amerikans Pop-radio.

Under våren 2023 medverkade NOTD i SVT:s nya musikprogram Songland. Där söker sex kända artister en ny låt och oetablerade låtskrivare får chansen att pitcha sin musik för dem. Artisterna är Cherrie, Cornelia Jakobs, Jireel, NOTD, Oscar Zia och Tityo.