Foto: Richie Talboy

OLLY ALEXANDER SOLODEBUTERAR MED ”DIZZY” OCH TÄVLAR I EUROVISION SONG CONTEST 2024

Olly Alexander, från Years & Years, gör solodebut med singeln “Dizzy” som släpps idag. Låten, som är skriven av Olly tillsammans med Danny L Harle, är också Storbritanniens bidrag till Eurovision Song Contest 2024, som äger rum i Malmö den 11 maj.

LYSSNA: "Dizzy"

"Jag har älskat att titta på Eurovision sedan jag var liten och jag är otroligt glad över att själv få delta i år. Som ung kille såg jag alltid fram emot denna otroliga händelse av ohämmad glädje, den underbart kaotiska blandningen av musikstilar, scenframträdanden, innerliga känslor och humor. Jag kan verkligen inte fatta att jag kommer att vara en del av ett sånt speciellt arv och flagga för Storbritannien på det mest gayiga sätt som möjligt, det är en ära! Jag har velat göra det här länge och det känns som rätt tillfälle för att börja släppa musik under eget namn. Jag är fast besluten att ge allt jag har och göra ett utmärkt och oförglömligt framträdande för er alla!” – Olly Alexander

Som sångare i Years & Years har Olly Alexander blivit en av världens mest banbrytande moderna popstjärnor. Sångaren, skådespelaren och modeikonen har släppt tre framgångsrika album, där två av dem toppat den brittiska albumlistan. Han har haft tio Topp 40-singlar i Storbritannien och nyligen belönats med BRIT Billion Award (för över 6,5 miljarder streams globalt). Olly nominerades också till bästa huvudroll i BAFTA Television Awards 2022 för sin roll som Ritchie Tozer i succéserien "It's A Sin". Efter att ha spelat på scenen världen över – och samarbetat med artister som Sir Elton John, Kylie Minogue, Pet Shop Boys – har Olly Alexanders också blivit förevigad som ikon på Madame Tussauds i London.

Den 11 maj representerar Olly Alexander Storbritannien i Eurovision Song Contest med låten ”Dizzy”.

Niklas Torsell

Presskontakt Senior PR Manager Local Pressansvarig för bl.a. ABBA, Agnes, Benjamin Ingrosso, Daniela Rathana, Felicia Takman, Jacqline, Kiana, Marcus & Martinus, Samir & Viktor, Seinabo Sey och Tusse +46708-974326 Instagram