Apotech - Press - 2022 - Foto: Peter Hansen

PLEASE MICHAELA DRUG ME - SVENSKA DUON ’APOTECH’ SLÄPPER PULSERANDE KLUBBLÅT.

Den svenska duon Apotech (Emil Gustafsson och Rasmus Flyckt) blandar inslag av samtida elektronisk musik, analog techno, pulserande house och pop-influerande melodier till något alldeles eget. Nya singeln ’Please Michaela Drug Me’ har en drivande basslinga som tillsammans med neonsyntar och den omedelbart oemotståndlig sångslingan ”Please Michaela Drug Me” sätter lyssnaren i trans.

Lyssna på "Please Michaela Drug Me" här

"Jag minns att jag vaknade till ett sms från min vän som bor i London. Han hade precis kommit tillbaka från en fest där en tjej började sjunga den här melodin för alla. Så småningom började alla på festen sjunga den tillsammans och som tur var spelade min vän in sången på sin telefon. Melodin var så catchy att vi visste att vi måste göra något av den.

Vi gör dansmusik och här har vi en låt som kom till liv på en hemmafest. Det är något äkta med det. Vi ville fånga känslan av att vara på en fest med vänner, sjungandes tillsammans tills solen går upp"

‘Please Michaela Drug Me’ med Apotech släpps via EMI Sweden / Universal Music den 16 September. Casablanca/Republic är label för USA och Virgin i Tyskland.