RAMEL - 2023 - Press - COPACABANA

RAMEL FÅR DIG ATT DRÖMMA OM VÄRMEN PÅ NYA SINGELN COPACABANA

Sveriges nästa och mest spännande afrobeat-artist RAMEL är aktuell med ny singel. Efter ”BACARDI” och ”MARADONA” är han nu tillbaka med den soldränkta singeln ”COPACABANA” som får en att drömma sig bort till Rio de Janeiros kritvita stränder.

Singeln är tredje släppet för året och RAMEL har gjort låten tillsammans med producenten och vännen PERALTA som var med och etablerade RAMELs unika och egna sound på de tidigare singlarna.

”COPACABANA är skriven när jag var med en tjej som jag va redo att ge allt för. Ändå så tabbade jag mig och förlorade henne. Låten handlar om att kunna dra iväg och få en sista chans, säger RAMEL.”

Med sin karismatiska röst och kreativa texter har han redan byggt upp en trogen fanbase på sociala medier. Det är svårt att inte dansa eller sjunga med när han gör sin egna tolkning av världens snabbast växande genre. Utforska musiken och upptäck varför RAMEL är en av de mest lovande namnen på afrobeat-scenen i Sverige just nu!

”COPACABANA” med RAMEL släpps via EMI Sweden / Universal Music den 17 november.