RIHANNA SLÄPPER NY SINGEL

RIHANNA SLÄPPER NY SINGEL

26 OKTOBER 2022 – Rihanna – den globala ikonen, designern, entreprenören och den mest sålda digitala singelartist genom tiderna – gör sin efterlängtade återkomst till etern denna fredag 28 oktober med nya singeln "Lift Me Up", från det kommande soundtracket till Black Panther: Wakanda Forever. "Lift Me Up" är skriven av Rihanna, Tems, svenska Oscarsvinnaren Ludwig Göransson, som även producerat den, och Ryan Coogler.

Spara låten HÄR och var redo på fredag för Rihannas fantastiska comeback med "Lift Me Up".

Låten spelades in i fem länder och är en hyllning till Chadwick Bosemans extraordinära liv.
"Efter att ha pratat med Ryan och hört hans regi för filmen och låten ville jag skriva något som skildrar en varm omfamning från alla människor som jag har förlorat i mitt liv. Jag försökte föreställa mig hur det skulle kännas om jag kunde sjunga för dem nu och uttrycka hur mycket jag saknar dem, säger Tems. "Rihanna har varit en inspiration för mig så att höra henne förmedla den här låten är en stor ära."

Soundtracket, "Black Panther: Wakanda Forever - Music From and Inspired By", kommer att finnas tillgängligt den 4 november från Roc Nation Records/Def Jam Recordings/Hollywood Records. Soundtrackproducenterna är Ryan Coogler, Ludwig Göransson, Archie Davis och Dave Jordan. "The Black Panther: Wakanda Forever - Original Score", komponerad och producerad av Ludwig Göransson, kommer att finnas tillgänglig den 11 november från Hollywood Records.