SIMEON GER ”SHOUT OUT TILL SINA EX” PÅ DEBUT EPN ”SEX, ELD & LÅGOR”!

SIMEON GER ”SHOUT OUT TILL SINA EX” PÅ DEBUT EPN ”SEX, ELD & LÅGOR”!

Simeon sätter svensk R&B på kartan med debut-EPn ”SEX, ELD & LÅGOR”.

”Sex, Eld & Lågor” handlar om kärlekens olika färger. Allt från besatthet till förtroende, alla låtar representerar en känsla man någon gång känt i sitt liv. Jag har varit tvungen att gå tillbaka till känslorna om och om igen för att kunna se hela visionen och tro mig, det har många gånger blivit emotionellt. Det är mina tidigare relationer som har givit mig motivationen till att skriva den här EPn så shoutout till mina Ex.” - Simeon

EPn som består av fem låtar, är producerad av stjärnproducenterna Pablo Paz (ADAAM, Molly Sandén), Kayen (ADAAM), P3R (Tjuvjakt, Asme) m.fl. och gästas av stjärnskottet BELL och R&B drottningen Cherrie.

”I början av året när vi bestämde att vi skulle skapa den här EPn så ville jag gräva djupare till vart jag egentligen får min inspiration ifrån och det är från hjärtat.

Att göra musik från hjärtat, till hjärtat, som alla mina fans och andra lyssnare kan relatera till, så jag hoppas ni hittar trygghet i min sårbarhet.” - Simeon

Simeon har skrivit musik sen elva års ålder. Han släppte sin debutsingel ”Kan Du” 2018 och det blev redan då tydligt att han skulle bli ett av Sveriges nya stjärnskott. Sen dess har han bland annat släppt singlar som “SAME GIRL” som fick enorm spridning på TikTok och som idag har över 5 miljoner streams. 2022 släppte Siméon låten “G-step” tillsammans med artisten ADAAM. Simeon är väldigt aktiv på TikTok och har en trogen skara följare på över 16 000.

"SEX, ELD & LÅGOR" släpps den 15e december via EMI Sweden.