Sofijah - Press - 2024

SOFIJAH SLÄPPER NYA SINGELN “FAST HÄR INNE”

I Sofijahs mixtape som släpptes den åttonde mars fick vi lyssna tillbaka på musiken skriven i de tidiga tonåren, för första gången tillgänglig på streamingtjänster. Nu är hon tillbaka igen med den första nyskrivna låten sedan en längre paus från musiken. Med singeln “Fast här inne” markerar hon starten på en ny era av sitt artisteri.

LYSSNA HÄR

“Fast här inne” är skriven av Sofia själv och producerad av Sam Falakeh. Temat och lyriken liknar det vi tidigare hört från Sofijah med fokus på trasiga relationer och överväldigande känslor, men soundet är mognare och det hörs att det är en vuxen Sofia som nu tagit plats bakom micken.

"Fast här inne" är skriven som ett brev med allt det där du vill säga till någon som du inte längre har kontakt med. Till en person som du trodde kände likadant som dig men som det visade sig hade andra intentioner. Ofta när det blir ett plötsligt slut på en historia så finns det så mycket som man önskar att man hade sagt. Det gör jag genom den här låten och jag tror många kan känna igen sig i den känslan, förklarar Sofia.

“Fast här inne” släpps den 22/3 2024 via EMI Sweden/Universal Music Sweden.