TAYLOR SWIFT SLÄPPER ALBUMET "THE TORTURED POETS DEPARTMENT"

TAYLOR SWIFT SLÄPPER ALBUMET "THE TORTURED POETS DEPARTMENT"

Idag släpper superstjärnan Taylor Swift sitt 11 studioalbum ”The Tortured Poets Department”. Den 17 maj kommer Taylor Swift till Sverige för första gången med sin The Eras Tour och gör då tre utsålda konserter på Friends Arena i Stockholm.

LYSSNA PÅ ”THE TORTURED POETS DEPARTMENT”

”The Tortured Poets Department” är den 14-faldige GRAMMY-vinnaren Taylor Swifts självutnämnda "lifeline"-album – en produkt av imperativt låtskrivande. Albumet består av sexton låtar, med samarbeten med den amerikanske rapparen Post Malone och det engelska indierockbandet Florence and The Machine. Albumet är producerat av Taylor Swift tillsammans med Jack Antonoff.

Hon började skriva ”The Tortured Poets Department” kort efter att hon avslutat arbetet med det GRAMMY-belönade albumet ”Midnights” och fortsatte att skriva på skivan under The Eras Tour.