The Weeknd. Foto: Brian Ziff

THE WEEKND SLÄPPER ALBUMET "DAWN FM" - SAMARBETAR MED SWEDISH HOUSE MAFIA OCH MAX MARTIN

The Weeknd följer upp succéalbumet ”After Hours” från 2020 idag den 7 januari med skivan ”Dawn FM”. På albumet gästar bland annat Tyler, The Creator, Lil Wayne, Quincy Jones och ingen mindre än skådespelaren Jim Carrey. The Weeknds kärlek till Sverige fortsätter även på albumets huvudsingel “Sacrifice” där han samarbetar med både Swedish House Mafia och Max Martin.

Releasedatum: 7 januari – XO/Republic Records/Universal Music

Lyssna på albumet HÄR

Den 6:e augusti fick vi första smakprovet av ”Dawn FM” med singeln ”Take My Breath”. Sedan dess har The Weeknd gästat en rad olika artister under hösten bland annat Post Malone och Swedish House Mafia. Från nyårsdagen har The Weeknd teasat oss med trailer, omslaget och låtlistan inför detta överraskningssläpp och nu är det äntligen dags att ratta in Dawn FM!

Dawn FM låtlista
Dawn FM
Gasoline
How Do I Make You Love Me?
Take My Breath
Sacrifice
A Tale By Quincy (feat. Quincy Jones)
Out of Time