UNNA DAJ EN GOD JUL TILLSAMMANS MED ELECKTRA

UNNA DAJ EN GOD JUL TILLSAMMANS MED ELECKTRA

Elecktra, som tog Sverige med storm efter sin medverkan i den första säsongen av "Drag Race Sverige" 2023, är tillbaka med en sprakande julöverraskning. Efter framgången med sin hitlåt "Unna Daj (Synd och slänga ju)" på TikTok, som nådde över 30 miljoner visningar och en halv miljon likes, är det nämligen dags för Elecktra att sprida ännu mer glädje med sin första jullåt någonsin: "Unna Daj (En God Jul)”!

Med en julinspirerad text och produktion bjuds lyssnarna in på en resa genom jultidens festligheter. Såhär berättar Elecktra om låten: ”Det här är en julig version av "Unna Daj" och den fortsätter in i samma disco-popvärld som ni är vana att höra mig i. Om det är någon högtid man verkligen ska unna saj på, så är det så klart julen! Från maj till daj, en riktigt God Jul! Synd å slänga ju!"

Förutom sin framgång i "Drag Race Sverige" har Elecktra haft en lång och framgångsrik karriär som dragqueen. Hon har bland annat medverkat i den prestigefulla showen "After Dark" under en tvåårig Sverige-turné. Robin, som ligger bakom Elecktra började med dragkonstformen redan som tonåring och skapade Elecktra-karaktären vid 17 års ålder. Han hade tidigare erfarenhet av teater och dans som barn och utbildade sig senare till makeupartist. Elecktra har även uppträtt som soloartist på scener i USA, inklusive på Dream Girls i West Hollywood.

Med sitt unika artistiska uttryck och energi har Elecktra cementerat sin plats som en framstående dragqueen och livfull artist. Julen blir nu ännu mer glittrande och festlig med Elecktra och hennes nya jullåt "Unna Daj (En God Jul)" i högtalarna.