Galleriet - Press - 2024

UPPSALABASERADE BANDET GALLERIET LEVERERAR NYA SINGELN "JIMMY"

Det uppsalabaserade bandet Galleriet är tillbaka med sin rykande färska singel “Jimmy”. Låten blir det första släppet som leder fram till bandets debut-EP som kommer senare i vår.

LYSSNA HÄR

"Jimmy porträtterar en kamp mellan tidigare drömmar och den nutida verkligheten. Förhoppningar möter realiteter och drömmar kan lätt börja suddas ut”, berättar gruppen.

Galleriet, som består av medlemmarna Colin, Filip, Felix och Gustaf, grundades år 2021 när de lärde känna varandra i vimlet av Uppsalas studentliv. I mars 2022 gjorde de sin första livespelning, och sedan dess har de fortsatt att spela runt om i landet, och framträdde dessutom på ett slutsålt Norrlands Nation i Uppsala för över 500 personer. Sedan debuten 2022 har de även släppt ytterligare 5 singlar.

"Jimmy" släpps via EMI Sweden/Universal Music Sweden den 23/2.