VC Barre, Golfklubb - Press - 2024

VC BARRE OCH NORSKA HITMAKARNA GOLFKLUBB GÅR SAMMAN PÅ "SOLDAT (RMX)"

Efter VC Barres succé med hans första version av “SOLDAT”, som gick raka vägen in på en förstaplats på Sverigetopplistan, går han nu samman med norska stjärnskotten Golfklubb för en sprillans ny version av låten.

LYSSNA HÄR

“We really loved Soldat when it dropped last summer! Now we are really looking forward to giving both the Norwegian and Swedish audience this banger once again, with some extra sauce;)"Golfklubb

VC Barre tog hela Sverige med storm när han debuterade 2021. Sedan dess har han släppt hitsinglar så som "TOPP", "Vvvalsta" och "Internet".

Under de dryga 2 senaste åren har hans musik streamats över 100 miljoner gånger, och tidigare i år släppte han också albumet ”ASKER”. Albumet är en hyllning till hans morfar och titeln betyder även just ”soldat” på turkiska.

Pablo Paz mer än bara en producent - han är en musikalisk visionär som formar det soniska landskapet inom svensk musik. Med en Grammis-nominering i ryggen och listtoppande hitten "17" tillsammans med rapparen ADAAM, sträcker sig hans resa över genrer, partnerskap och ljudlandskap. Utöver sina personliga projekt är Pablo medgrundare och den drivande kraften bakom NBLNATION, ett dynamiskt produktionskollektiv där han handleder nästa generationens produktionstalanger.

Från hjärtat av Stockholm strålar takenoelz, en 25-årig producent och DJ med över 500,000 månatliga lyssnare på Spotify och över 100 miljoner streams. Hans samarbetsförmåga lyser igenom med namn som ADAAM, VC Barre, Asme, Dree LowAwave, 1.Cuz, Euroo, Aden, E4an och den legendariska Petter. Sedan 2017 har takenoelz prytt scener över hela Norden med artister som Lamix, Reyn, ADAAM och Asme.

Golfklubb har beskrivits som det hetaste nya tillskottet till den norska party-scenen. Under 2023 streamades musiken över 50 miljoner gånger och alla 6 singel-släpp som gjordes debuterade rakt in på Spotifys norska Top 50. Den 21-åriga trion har byggt upp stark närvaro på sociala medier, där den engagerade fanbasen bland annat får ta del av klipp från studion och turnélivet.