Veronica Maggio - Foto Fredric Johansson

VERONICA MAGGIO ÄR TILLBAKA MED DUBBELSINGEL!

”Höghusdrömmar” och ”070-xxxx xxx” är första släppet under 2022

Lyssna på ”Höghusdrömmar” här och ”070-xxxx xxx” här

Kapitel 1 av Veronicas kommande album ”Och som vanligt händer det något hemskt” släpptes i höstas och innehöll sex spår inklusive de tidigare hitsinglarna ”SE MIG” och ”Varsomhelst/närsomhelst”. Nu är Veronica åter aktuell med ny musik, men denna gång blir det inte bara en singel utan två som är producerade av Simon Hassle och Elias Kapari.

Veronica utvecklar – EN låt känns snålt. Därför släpper jag en dubbelsingel! ”Höghusdrömmar” är skriven på en bra dag, när jag kände mig oövervinnelig och allt var självklart. ”070-xxxx xxx” handlar om kärlek som börjar med kaos och som kan sluta precis hur som helst. Jag kan bara två mobilnummer utantill. På riktigt. Det ena är min mammas och det andra är…det här. Det säger allt.”

Veronica har sedan debuten 2006 höjts till skyarna av journalister och fans, vunnit alla priser som går att vinna (flera gånger om till och med) och nått otroliga kommersiella framgångar med sina sex kritikerrosade album – otaliga platinaalbum. Hon är utan tvekan en av Sveriges absolut största artister och det är ingen hemlighet att hon är vårt lands livedrottning. Under våren blev hon uppmärksammad av Spotify som den första artisten med över 1 miljard streams på svenska.

Innan pandemin ställde hela världen på sin spets släppte Veronica albumet ”Fiender är tråkigt” som direkt blev en succé bland både fans och kritikerna. I samband med albumet tog hon över Gröna Lund i Stockholm under tre kvällar på rad, något som aldrig tidigare hade gjorts. Under de tre magiska kvällarna kom det hela 51 000 människor vilket blev nytt publikrekord för Grönan.

”Höghusdrömmar” & ”070-xxxx xxx” släpps den 18/3 via Universal Music