YUNGBLUD ute med självbetitlade albumet

YUNGBLUD ute med självbetitlade albumet

Idag släpper YUNGBLUD sitt efterlängtade tredje album "YUNGBLUD" via Locomotion/GEFFEN Records. Albumet markerar en ny spännande era för artister som redan släppt singlarna "Don't Feel Like Feeling Sad Today" och "Memories ft.Willow" som fick över 1 miljon streams redan första veckan.

Med albumsläppet kommer även musikvideon till singeln "Tissues" som innehåller en sample av The Cures "Close To Me", som godkändes personligen av bandets sångare Robert Smith. Utöver Smith har YUNGBLUD även hyllats av rocklegender såsom Mick JaggerOzzy OsbourneSteve Jones, och Dave Grohl. YUNGBLUD är onekligen Gen-Zs rock n' roll poster child som förespråkar för alla weirdos, freaks och marginaliserade runtom i världen.

Lyssna på hela albumet här.

I Sverige har Yungblud tidigare spelat inför ett fullsatt Obaren, Debaser Strand och Stay Out West, samt uppträtt på Sveriges första Lollapalooza i Stockholm 2019. I våras headlineade han en spelning på ett utsålt Fryshuset i Stockholm.

Shanta Afroze

Presskontakt PR Manager International