uno form etablerar en monobrand studio mitt i hjärtat av Göteborg

Vissa idéer håller bättre än andra. De sätter djupa spår och blir en signatur för sin tid. Genom generationer. Utan att ge efter för modenycker och kortlivade trender. För de är skapade av det speciella stoff som gör en klassiker. Det var precis en sådan idé som Arne Munch fick när han 1968 satte sig med millimeterpapper och ritade Danmarks första formkök.

En visionär idé om en kub. Om en form. Om kompromisslös kvalitet. Om en enkel och tidlös linje. En form, som genom att hålla sig på toppen i mer än 50 år, är ett vackert exempel på hållbar design.

I april öppnar uno form en monobrand studio mitt i hjärtat av Göteborg. Uno form studio blir ett mindre och mer intimare koncept. Många varumärken placerar sig utanför city så här såg vi en möjlighet att skapa något nytt. Här kommer ägartrion som också är inredningsdesigners erbjuda privatkunder, arkitekter och fastighetsutvecklare hjälp från start till mål. Från planering till beställning av lösningar för köket, badrummet och garderob. Det går också att få hjälp med inredning av andra delar av sitt hem eller mindre kontor. Utöver detta så kommer studion innehålla varumärken såsom Miele, Gaggenau, Tapwell, Vola, Cosentino, Noui, Quod, Västergården, Anour, Spekva, Mater, Örsjö Belysning och många fler.

” Vår tanke med studion är att inspirera och skapa lust. Vi har ett stort fokus på att skapa ett trivsamt och hållbart hem” säger Sofie som är Studio Manager och en av ägarna.