R2I-skåp förberett för mätning av inkommande vatten

R2I-skåp förberett för mätning av inkommande vatten

Uponor Aqua PLUS VMS inkommande vattenmätarskåp, med vändbar konsol för valfri matning

Vattenmätarskåp för inbyggnad i vägg, där hålbilden medger en regelvägg med 95 mm djup. Skåpets djup är 123 mm vilket säkerställer att kraven enligt Svenskt Vatten efterlevs; där sägs att skåpet skall rymma en vattenmätare med byggmått 120 mm.

En stor fördel är att skåpet har en vändbar konsol för valfri matning höger/vänster. Kontrollerbar backventil samt koppling för inkommande PEM-rör är förmonterade på konsolen. Med konsolen levereras två stycken avstängningsventiler.

PEM-röret skall komma in i skåpet via ett Ø54 mm skyddsrör. Skåpet är avsett för vattenmätare 190 eller 220 mm, för mätning av tappvatten i enfamiljsbostad.

Inkommande vattenrör ansluts med PEM-koppling Ø32 mm och den kontrollerbara backventilen med utvändig gänga G ¾. Levereras med 14 stycken fördelarskåpsanslutningar för skyddsrör Ø25 eller Ø28 mm. Medföljer gör även fyra stycken fördelarskåpsanslutningar för skyddsrör Ø54 mm, en ändtätning för PEM-rör/skyddsrör samt tillbehörsats för skåp. Skåpslucka medföljer, eventuell ram beställs separat. Skåpet är förberett med fästen för tappvattenfördelare.

Uponor Aqua PLUS Vattenmätarskåp VMS 650 (550x650x125 mm)
RSK nr 2054440 Uponor nr 1071574

Uponor Aqua PLUS Vattenmätarskåp VMS 850 (550x850x125 mm)
RSK nr 2054441 Uponor nr 1071575