Smartare väggdosor - Uponor Smart Aqua PLUS Väggdosa M7A

Smartare väggdosor - Uponor Smart Aqua PLUS Väggdosa M7A

Uponor kommer fr.o.m. 2016-06-01 att byta ut Väggdosa M7 till en ny väggdosa med benämning Uponor Smart Aqua PLUS Väggdosa M7A. Den nya väggdosan M7A har förbättrats på ett antal punkter, där bland annat dosan gjorts 5 mm bredare vilket gör att den motstår belastning vid fastskruvning. Väggdosa M7A kommer också att få utökade infästningsmöjligheter uppåt samt att infästningsskruvarna får Torx-grepp istället att som idag ha stjärnsspår. Utöver detta kommer vi passa på att göra ett materialbyte på delar av dosan.

Även montageskenorna för M7 har förändrats och kommer att levereras med de skruvar som behövs för fastsättning av dosan. Detta innebär att montageskenan styckförpackas inklusive medföljande skruv. Montageskenorna har också fått annan hålbild som ger ännu fler infästningsmöjligheter. Sortimentet utökas även med ytterligare en väggskena.

De dubbeldosor vi har i sortimentet utgår efter att lagret har sålts ut och kommer inte ersättas med nya.

För mer information om vilka artikelnummer som berörs se PDF-filen