Uponor Ecoflex Thermo PRO

Uponor Ecoflex Thermo PRO

Det ställs många krav på dagens moderna värmesystem - design, installation, kvalitet, energieffektivitet och tillförlitlighet för att nämna några.

Vad gäller installationen ska den under de svåraste förhållanden kunna utföras både snabbt och effektivt. Uponor Ecoflex erbjuder de bästa möjligheterna att optimera systemet för att minska de totala installations- och driftskostnaderna.

Nya Uponor Ecoflex Thermo PRO med utmärkt isoleringsförmåga och klassledande flexibilitet – en idealisk kombination. Självklart är de nya rören fullt kompatibla med befintligt Ecoflex system.

Utmärkt energieffektivitet med bästa flexibilitet hela vägen

• Upp till 40% förbättring av värmeförluster
  • Unik rörkonstruktion och flexibelt PUR-skum ger en hög energieffektivitet.
  • Lätt att ansluta med beprövade Q&E-kopplingar eller med traditionella Wipex-kopplingar
  • Märkning på ett av rören skiljer tillopp- och returledningar från varandra
  • Ecoflex Thermo PRO Single finns i 40-110 mm, 6 bar
  • Ecoflex Thermo PRO Twin finns i 25-63 mm, 6 bar