Ambassadör besöker Uponor i Västerås och Virsbo

Ambassadör besöker Uponor i Västerås och Virsbo

Ambassadören började dagen med att besöka den relativt nya distributionscentralen på Hacksta i Västerås. Turnén fortsatte sedan till Virsbo, där ambassadören fick en presentation av Uponorgruppen i allmänhet och Uponors verksamhet i Sverige och Litauen specifikt. Naturligtvis togs också tillfället i akt att bjuda ambassadören på en rundtur i Uponors PEX-rörsfabrik i Virsbo.

– Det fanns ingen tvekan om att Bajarunas var mycket imponerad av vad han såg och vi hade många intressanta diskussioner, berättar Uponors VD Niclas Ferding.

Jag tror att vi alla från Uponor som deltog i mötet också fick lära sig mer om Litauen och det är uppenbarligen ett land som har utvecklats mycket väl sedan upplösningen av Sovjetunionen 1991. Förutom att identifiera möjligheter att stärka samarbetet mellan Uponor och Litauen, påminde besöket oss om att vi måste ständigt söka smartare och effektivare sätt att arbeta i Sverige för att förbli konkurrenskraftiga även i framtiden, avslutar Ferding.

Högupplösta bilder kan laddas hem med länken: http://www.uponornordic.com/sp/ambassador.zip

Uponor är en ledande internationell systemleverantör av VVS- och inomhusklimat-lösningar för bostäder och kommersiella byggnader i Europa och Nordamerika. I norra Europa är Uponor också en framstående leverantör av infrastruktursystem. Uponor-koncernen har ca 3 800 anställda i 30 länder. Under 2014 hade Uponor en nettoförsäljning på över 9 miljarder kronor. Uponor Corporation är noterat på NASDAQ OMX Helsingfors i Finland.