Det största som hänt golvvärmen sedan den uppfanns

Det största som hänt golvvärmen sedan den uppfanns

Nu lanseras Uponors nya reglersystem för golvvärme, Uponor Control System med Dynamic Energy Management (DEM). Med en rad funktioner och banbrytande finesser sätter vi en ny standard.

Systemet innebär nämligen en energibesparing på fem procent jämfört med konventionella reglersystem för golvvärme, enligt oberoende testinstitut. Våra egna tester visar på en energibesparing på upp till åtta procent. Dessutom innehåller Uponor Control System DEM en självreglerande funktion som gör att installatören slipper återkomma för att justera systemet.

Energismart golvvärme - Uponor Control System DEM:

• Patenterat autobalanseringssystem - perfekt installation med en gång.
  • Tilloppstemperaturkontrollen låter dig enkelt se om det finns rum som under- eller överskrider angiven temperatur, optimerar värmesystemet och sparar energi.
  • Kontrollfunktion som känner vilka termostater som hör hemma i vilket rum - enklare installationer.
  • Bypass - idealiskt för att skicka runt värmeenergi i en loop. Mycket lämpad för t.ex. värmepumpar som behöver ett jämnt flöde för att fungera ordentligt.
  • Perfekt för uppgradering av äldre golvvärmesystem. Kunden får energismart golvvärme och samtidigt moderna, trådlösa termostater.

- Med dagens krav på energieffektiviseringar måste alla dra sitt strå till stacken. Uponor Control System DEM är vårt bidrag till det arbetet och, som vi ser det, framtiden inom golvvärmereglering, säger Per Ullvin, produktchef golvvärme på Uponor.

Säljstart 21 september!

Mer information finns på www.uponor.se. Missa inte heller vår landomfattande turné, start 24 september, där vi informerar om Uponor Control System DEM. Du som verkar inom VVS-branschen är välkommen att delta, se www.uponor.se för datum och anmälan.