Förändringar som gör ett bättre rör - Comfort Pipe PLUS

Förändringar som gör ett bättre rör - Comfort Pipe PLUS

Årtionden av tester och beprövad funktionalitet räcker inte för att uppfylla våra kvalitetskriterier: för oss som tillverkare är de viktigaste frågorna innovation och kontinuerlig optimering av våra produkter.

Uponor Comfort Pipe PLUS är speciellt utvecklat för både värme och kyla och imponerar tack vare den senaste UAX-teknologin med sina utmärkta mekaniska egenskaper:

• 10% högre tvärbindning än vad som krävs av industristandarder
  • Förbättrat yttre skikt
  • 10% högre elasticitet
  • 14% högre flexibilitet

Uponor Comfort Pipe PLUS har en vit yttre beläggning. Förutom en förbättrad och mjukare finish i ytskiktet, är röret flexibelt, lätt att böja och nu ännu bättre anpassat till dess användningsområden.

Samtliga tester med det nya materialet har gett bra utfall; det nya ytskiktet har högre motstånd mot nötning och spänningssprickor, samt resultat som visar på förbättrad ljudreduktion, än tidigare ytskiktsmaterial.

Uponor Comfort Pipe PLUS är kompatibelt med alla befintliga delar i Uponors golvvärme- och kylapplikationer.

Uponor är en ledande internationell systemleverantör av VVS och inomhusklimatlösningar för bostäder och kommersiella byggnader i Europa och Nordamerika. I norra Europa är Uponor också en framstående leverantör av infrastruktursystem. Under 2013 sysselsatte Uponor-koncernen ca 4 100 personer i 30 länder och hade en omsättning på ca 8 miljarder kronor. Uponor Corporation är noterat på NASDAQ OMX Helsingfors i Finland.