Politiker från Upplands-Bro diskuterade förbättrad vårdkvalitet med Socialutskottets ordförande Acko Ankarberg (KD)

Idag, torsdag den 25 juni, har styrande politiker i Upplands-Bro kommun träffat Acko Ankarberg (KD), ordförande i Riksdagens Socialutskott. Under mötet diskuterades de erfarenheter som hittills gjorts under den pågående pandemin, samt ökad vårdkvalitet.

Idag deltog kommunstyrelsens ordförande Fredrik Kjos (M) tillsammans med ordförande i äldre- och omsorgsnämnden, Tina Teljestedt (KD), och kommundirektör Ida Texell i ett möte med Acko Ankarberg (KD), ordförande i Riksdagens Socialutskott.

Syftet med mötet var att föra dialog kring äldreomsorgsfrågorna och resonera om förbättrad vårdkvalitet. Särskild vikt lades vid läkarbedömningar på distans, något som samtliga parter ska verka för att undvika.

Under mötet beskrev kommunen de erfarenheter som man hittills tillgodogjort sig med anledning av den pågående pandemin.

• Offentlig sektor

• Upplands-Bro

Upplands-Bro är en växande kommun, både när det gäller invånare och företagsetableringar, med drygt 29 000 invånare. Kommunen ligger vid Mälaren, ungefär två mil nordväst om Stockholm och pendeltåget tar ungefär 25 minuter till Stockholms central. Här finns två tätorter, Kungsängen och Bro, och en levande landsbygd. Kommunens vision, kommunen som ger plats, sträcker sig till år 2035 och beskriver hur framtidens Upplands-Bro ska vara. Visionen förenar kommunens invånare, näringsliv, föreningsliv och anställda i kommunen för att skapa ett gemensamt Upplands-Bro.

Fredrik Kjos (M)

Kommunstyrelsens ordförande, kommunalråd, gruppledare Moderaterna 08-518 377 06