Upplands-Bro kommun deltar med ett lopp på Stockholm Cup på Bro Park

Den 18 september deltar Upplands-Bro kommun med ett lopp under Stockholm Cup International för tionde året i rad.

Söndag 18 september är det Stockholm Cup International på Bro Park i Bro. Ett av loppen går under kommunens flagg vid namn Upplands-Bro Kommun Bro Park Sprint Championship. Loppet avgörs på en 1200 meter lång bana på gräs och prisutdelare för loppet är Anders Åkerlind (M), kommunfullmäktiges ordförande.

Med anledning av H.M. Drottning Elizabeth II:s begravning har kungaparet behövt ställa in sitt planerade besök på Bro Park. H.M. Konungens pris och H.M. Drottningens pris kommer i stället att delas ut av hovstallmästare Ulf Gunnehed.

• Spel, lotteri

• upplands-bro kommun