Ljusruset - ett av årets mest upplevelserika motionslopp!

I samband med Norrköping Light Festival arrangeras Ljusruset den 6 december kl 18. Loppet har start och mål vid Holmentorget och bansträckningen tar deltagarna förbi Norrköping Light Festivals spektakulära ljuskonstverk.

Ljusruset är ett motionslopp som hade premiär 2016 och blev en succé med ca 700 deltagare som sprang, gick eller stavgick den 5 km upplysta sträckan förbi Norrköping Light Festivals vackra ljuskonstverk. Även i år erbjuder Ljusruset en av årets mest upplevelserika löprundor. Bansträckningen går förbi Norrköping Light Festivals spektakulära ljuskonstverk med start och mål vid Holmentorget. Innan start har deltagarna möjlighet att värma upp tillsammans med Friskis&Svettis.

Ambitionen är att loppet ska synas när det äger rum. Därför uppmanas alla deltagare att ta med sig så många reflexer och lampor som möjligt. Inte minst för säkerhetens skull. Dessutom är flera lokala sponsorer med och bidrar med reflexer som delas ut till loppets deltagare innan start.

Vi på Upplev Norrköping vill inspirera Norrköpingsborna till att ut och röra på sig. Loppet är gratis och en del av festivalupplevelsen - alla ska kunna vara med, säger Maria Olofsson projektledare för Norrköping Light Festival. Ett 30-tal funktionärer från Friskis&Svettis och ytterligare ett 40-tal funktionärer från Team Norrköping hjälper till vilket vi är oerhört tacksamma för fortsätter Maria.

Loppet är ett motionslopp och har ingen tidtagning. Att delta är gratis.

Läs mer och anmäl dig på: www.norrkopinglightfestival.se

• norrköping light festival
  • ljusruset