Pressvisning: Marvels Avengers S.T.A.T.I.O.N.

Sommaren 2018 kommer den internationella succéutställningen Marvel Avengers S.T.A.T.I.O.N. till Norrköping. Med banbrytande interaktiv teknik bjuder utställningen på en superupplevelse för alla sinnen.

Du kliver rakt in i Marvels universum och genomför egna uppdrag – för att själv bli en S.T.A.T.I.O.N. Agent. Samtidigt får du bland annat uppleva hur det känns att flyga i Iron Mans dräkt, mäta din styrka mot Captain America och utforska Dr. Banners (Hulken) labb. Utställningen innehåller även mängder av originalrekvisita som Ant-Mans dräkt, Tors hammare Mjölner och Black Widows utrustning. Dessutom avslöjar Marvel Avengers S.T.A.T.I.O.N. (Scientific Training and Tactical Intelligence Operative Network) hur den senaste tekniken och vetenskapen skulle kunna möjliggöra allt från superkrafter till resor på regnbågsbroar i vår egen verklighet.

Oavsett om du redan är ett stort Marvel-fan eller helt enkelt bara vill upptäcka ny spännande teknik är det här en upplevelse du inte får missa.

Pressträff:

31 maj | 13.00 - 15.00 | Östgötaporten, Teknikhallen (ingång korsningen Ektorpsgatan/Södra Promenaden)

13.00 Kaffe serveras

13.15 Välkomsttal

13.20 Upplev utställningen - välkommen att utforska Marvels Avengers S.T.A.T.I.O.N.

14.00 Från och med kl 14.00 finns representanter från Upplev Norrköping tillgängliga för Q&A.

Anmälan pressnärvaro:
Sofie Ågren | sofie.agren@norrkoping.se | 073 - 020 24 27