Nu firar vi att ännu en hyresvärd har inlett ett samarbete med oss på Uppsala Bostadsförmedling.

Utbudet växer för Uppsalaregionens bostadssökande

Uppsala Bostadsförmedling har inlett ett samarbete med en ny hyresvärd: Qressida. Qressida är aktuella med 72 nya hyreslägenheter i centrala Bålsta.

- Samarbetet med Qressida innebär ännu en möjlighet för våra bostadssökande att hitta ett nytt boende i Bålsta. Tack vare tidigare projekt har vi erfarenhet av att förmedla nyproducerade bostäder i Håbo kommun och vi hoppas att samma stora intresse uppstår även den här gången, säger Susanna Garcia, t.f. chef kundservice och förmedling på Uppsala Bostadsförmedling.

De 72 hyreslägenheterna i Qressidas projekt Skeppsborgen kommer bestå av bostäder om 1-3 rum och kök. Bostäderna beräknas stå färdiga för inflytt i början av 2024 och förmedlingsstarten sker under hösten 2023. Skeppsborgen är Qressidas tredje bostadsprojekt och det första som förmedlas via Uppsala Bostadsförmedling.

- Att samarbeta med Uppsala Bostadsförmedling känns som en självklarhet när det gäller hyreslägenheter i Uppsalaregionen. Vi ser fram emot förmedlingsstarten och att välkomna våra nya hyresgäster efter årsskiftet, säger företagets VD, Sirwan Amjadi på Qressida.

Uppsala Bostadsförmedling samarbetar med över 50 privata och kommunala hyresvärdar i Uppsalaregionen och har sedan starten 2016 förmedlat över 40 000 bostäder. Genom sina hyresvärdssamarbeten kan de idag bland annat erbjuda bostäder i samtliga av länets åtta kommuner.