123on finalist i jakten på Europas nästa stora "Tech Stars”

Det Uppsalabaserade IT-företaget 123on utnämndes i går till en av finalisterna i White Bulls prestigefulla pris Bully Awards. Tävlingen går ut på att hitta Europas nästa stora ”Tech Stars” och panelen består av mycket namnkunniga experter inom mobil- och teknikindustrin.

Nätverksorganisationen White Bull tittar på närmare 3 000 bolag för att hitta de 30 mest innovativa bolagen med störst tillväxtpotential på en global marknad. I går utnämndes 60 finalister däribland det svenska IT-företaget 123on. Företaget har utvecklat en ny videoplattform som gör det möjligt för mobilanvändaren att uppleva sitt favoritvideoklipp när mobilen ringer istället för att använda traditionella ringsignaler med bara ljud, i dagsläget exempelvis ett avgörande mål i fotboll. Ur ett affärsperspektiv skapar 123ons plattform ett nytt sätt för varumärken att kommunicera samt använda och sprida videor till konsumenter.

Juryn består av flera experter inom mobil- och teknikindustrin, exempelvis GigaOM:s David Meyer, Microsofts Roxanne Varza, BBC- och CNN-analytikern Ralph Silva och ledande teknikjournalisten Robin Wauters.

123on har nått finalen i kategorin “Young Bulls”, det vill säga bolag som söker, eller nyligen har fått, extern investering och är i ett tidigt skede av sina affärer. Tävlingen avgörs den 9 oktober på “Pathways to Exit” i Barcelona, det mest exklusiva eventet för entreprenörer inom tech och mobil där 123on även kommer att få möjlighet att pitcha sin affärsidé inför eliten av investerare och journalister.

‒ Vi är extremt glada över att ta en plats bland finalisterna i White Bulls Bully Award. Det är ytterligare en bekräftelse på framgångarna med vår nya videoplattform, säger Mikael Jansson, grundare och vd på 123on.

123on får stöd i sin affärsutveckling genom Uppsala Innovation Centres program UIC Business Prep.

Appen 123on kan laddas ner gratis på Google Play, http://goo.gl/ZDHvI3.

För mer information kontakta:
Mikael Jansson, grundare och vd
mj@123on.com

Chris Woolford / Rory Mason, Wolfstar PR
chris@wolfstarpr.com / rory@wolfstarpr.com

• mobil
  • ringsignal
  • micke jansson
  • mikael jansson
  • 123on
  • uic business prep
  • pathways to exit