LED-belyst konst i bostadsområden

Nu installerar Uppsalahem LED-belyst konst i bostadsområden i Gottsunda och Sävja. Välkommen att inviga ny kreativ ljussättning den 23 respektive den 24 november.

Ljussättning i bostadsområdena är ett kreativt sätt att öka båda trygghet och trivsel. Därför passar Uppsalahem på att sprida mer ljus under årets mörkare årstid. Sammanlagt tre nya energieffektiva installationer invigs i stadsdelarna Gottsunda och Sävja.

Konst i Gottsunda och projektion i Sävja

Det nya konstverket "Möte" på Peterson Bergers väg 15 kommer att lysa upp en husfasad mot Gottsunda Centrum. Installationen är permanent och lyser med LED-teknik. Den kommer även att synas väl i dagsljus.

I Sävja tänder Uppsalahem en projektion på en husfasad vid Ölandsresan 38 och i närområdet installerar vi helt ny belysning med LED.

Välkommen

Välkommen på invigning i Gottsunda tisdagen den 23 november vid husgaveln Peterson Bergers väg 15, kl. 17–18.

I Sävja inviger vi belysningen onsdagen den 24 november, kl. 17, Ölandsresan 38, vid kvarterslokalen – välkommen.

För mer information besök www.uppsalahem.se eller kontakta
Anna Freiholtz, projektledare Uppsalahem, tel. 018-727 34 89.

Du hittar Uppsalahems pressmeddelanden i vårt pressrum hos Newsdesk:
www.mynewsdesk.se/pressroom/uppsalahem