Hov1 - årets fetaste genombrott gästar UKK under jubileumsåret

En av årets mesta snackisar gästar UKK under jubileumsåret 2017. Hov1 har fått såväl Spotify som publikhav att koka sedan genombrottet i somras och deras fanskara bara växer och växer. Biljettsläpp idag!

Tidningen GAFFA konstaterade i en intervju nyligen att Hov1 har ovanligt trogna fans. Till den grad att några till och med valt att tatuera in bandets låttitlar på huden!

– Det känns så jävla fett! Det är helt sjukt! Det är ganska många som har gjort det. Helt overkligt, kommenterar bandet.

De slog igenom med dunder och brak i somras, med legendariska spelningar på bland annat Emmabodafestivalen, Storsjöyran och framför allt med ett bejublat framträdande på Rockbjörnen. Debutsingeln ”Hur kan du säga saker” skrevs redan när de flesta av killarna gick på gymnasiet och har följts upp av ”Kärleksbrev” med över 4 miljoner spelningar på Spotify och ”Ska vi?” – skrivna rakt ur hjärtat utan censur. Hov1:s 4:e singel ”Hjärtslag” gick direkt in på plats 14 på Spotify-topplistan i Sverige.

- Inget känns för privat för att släppa, vi skriver bara. Och om man skulle försöka skyla sig själv på något sätt, börja skriva beskriva saker mer allmänt, då tappar du halva poängen med att få göra det vi gör. Att få uttrycka sig exakt så som vi vill, säger Noel Flike till Aftonbladet.

- Om vi censurerar oss själva finns det inget syfte egentligen. Man måste våga också, bjuda på sig själv lite.

• live
  • konsert
  • hov1

• Stockholm

Uppsala Konsert & Kongress är mötesplats för kulturliv, företag och organisationer. Här arrangeras konserter, föreställningar, kongresser, konferenser, event och banketter. I de olika konsertsalarna framträder internationella, nationella och lokala artister inom alla musikaliska genrer. Vår ledstjärna är att med ett programutbud som präglas av mångfald och hög kvalitet välkomna alla.

#uppsalakonsertkongress