Projekt Allhuset är färdigställt och fullt uthyrt

Urban Properties vann en markanvisningstävling i Vallastaden från Linköpings Kommun 2018 i samarbete med arkitektfirman Krupinski/ Krupinska. Huset som går under benämningen Allhuset är ett modernt och miljöcertifierat hus med en stomme helt i trä och solceller på taket. All information och nyckelhantering sker digitalt för effektiv förvaltning.

Som en del av markanvisningen har ett social idékoncept tagits fram och nu är bottenvåningen en publik plats med restaurang, fotoateljé och co-working yta. Ett mycket trevligt komplement till de mindre bostäderna som huset består av.

Huset har uppförts som en totalentreprenad ovan bottenplattan och i samband med färdigställandet under våren 2022 har hela huset hyrts ut och samtliga bostäder och lokaler har hyresgäster som får vistas i en vacker, hållbar och spännande miljö.

"Vi är väldigt glada över att återigen ha fått förvalta förtroendet från Linköpings Kommun och nu färdigställt ett mycket spännande och hållbart hyreshus i Vallastaden. Allhuset blir med sin karaktäristiska fasad i plåt och miljöcertifiering ett fint tillskott till en redan spännande stadsdel. Det känns också väldigt roligt att vi kunnat erbjuda mycket låga hyror till unga vuxna och studenter som är i början av sin bostadsresa" säger Didrik Holm, Urban Properties.