Detaljbild på fasadens uttryck

Bygglov för projekt Allhuset

Urban Properties har vunnit en markanvisning i Vallastaden i Linköping. Bygglov för inlämnat bidrag erhöllls under sommaren 2020. Projekteringen pågår och huset kommer att stå färdigställt under 2021 och bestå av 25 lägenheter vilka kommer att upplåtas med hyresrätt. Huset planeras att ägas för långsiktig förvaltning. Huset har ritats av arkitektfirman Krupinski/Krupinska Arkitekter.

"Det här är ett projekt som funnits i vår portfölj under en tid så det är väldigt roligt att få komma igång med produktionen utav 25 effektiva hyreslägenheter i Vallastaden. Lägenheterna riktar sig främst till unga vuxna och kommer med sin låga månadshyra vara ett mycket attraktivt val på hyresmarknaden i Linköping", säger Mattias Schultz på Urban Properties.