Från vänster med början närmast i bild: Jari Ylitapio, personalrepresentant, Nina Gustafsson-Åberg (SE), Staffan Landström (SE), Tero Hyttinen (FI) ordförande, Leif Lahti direktör, Peter Myklebust (NO), Anni Miettunen, (FI),  Arnold Eliseussen (NO)
Från vänster med början närmast i bild: Jari Ylitapio, personalrepresentant, Nina Gustafsson-Åberg (SE), Staffan Landström (SE), Tero Hyttinen (FI) ordförande, Leif Lahti direktör, Peter Myklebust (NO), Anni Miettunen, (FI), Arnold Eliseussen (NO)

Utbildning Nords nya styrelse

Till ny styrelseledamot har arbets- och näringsministeriet i Finland utnämnt Anni Miettunen, direktör Utbildningsstyrelsen i Helsingfors samt som personlig suppleant utbildningsrådet Kati Lounema, Utbildningsstyrelsen.

Det konglige arbeids- og sosialdepartementet i Norge har utnämnt Seniorrådgiver Peter Myklebust, Arbeids- og velferdsdirektoratet till styrelseledamot samt som personlig suppleant Kontorsjef Solveig Tesdal, Arbeids- og velferdsdirektoratet.

Övriga ordinarie styrelseledamöter är:

Tero Hyttinen, servicedirektör, Lapplands arbets- och näringsbyrå (FI), ordförande.

Arnold Eliseussen, seniorrådgivare, Arbeids- og Velferdsetaten, Finnmark (NO).

Nina Gustafsson-Åberg, departementssekreterare, Arbetsmarknadsdepartementet (SE)

Staffan Landström, bitr Verksamhetsområdeschef Arbetsförmedlingen marknadsområde norra Norrland (SE)

Jari Ylitapio är personalföreträdare i styrelsen.