Pop och politik kan ta storslam

Pop och politik kan ta storslam

UR:s Pop och politik kan vinna trippelt när Stora Radiopriset delas ut i Stockholm 19 september. Programmet är nominerat i klasserna Årets Radioprogram, Årets Folkbildare och Årets Musik.

- Tre nomineringar till Stora Radiopriset 2013 - och nominerat till Årets musik för tredje året i rad. Det bevisar på något sätt att vi gör rätt. Konceptet, att tolka historien genom ett musikaliskt filter, fungerar. Det märks också på responsen vi får att vi gör ett program som engagerar. Senaste tiden har vi fått frågor från mängder av lärare som vill använda programmen i sin undervisning. Så lärarhandledningen som blir klar i slutet av september är mycket välkommen, säger programmets projektledare Per Johansson.

Stora Radiopriset delas ut av Radioakademin och är radiobranschens stora  pris.

Vilka som vinner avslöjas på Radiogalan torsdag 19 september. Årets gala  hålls på Hamburger Börs i Stockholm och leds av Adam Alsing.