Mando Diao talar ut om kärleken till musiken!

Den 23 januari startar musikprogrammet Garage från UR, Sveriges enda musikprogram som lyfter fram nya talanger utan tävlan! Vårens säsong gästas också av kända artister som Mando Diao, Lykke Li, Sugarplum fairy, Kristian Anttila och Million Stylez. Programledare är Johannes Hallbom.

I säsongstarten gästar Garage från UR Sveriges största inomhusfestival Umeå Open och bjuder på livespelningar med Mando Diao, Lykke Li och engelska rockbandet The Kills. Dessutom backstage-intervjuer där bland andra Max Peezay visar hur rockartisterna lever bakom scenen och Gustaf i Mando Diao avslöjar hur man känner sig innan spelning; kissnödig, febrig och okontaktbar. Isabelle och Beatrice är två av dom som skadades när golvet gav vika när Mando Diao spelade i Umeå 2007 - Garage är med när dom träffar sina idoler ett år senare.

GARAGE: På festival

Sändningstid: SVT2, fredag 23 januari kl. 19.30

Bildtext: Johannes Hallbom leder för tredje säsongen UR-programmet Garage.