Robin Stjernberg berättar om första kärleken i UR:s Hångla

UR:s Hångla får besök av melodifestivalvinnaren Robin Stjernberg som berättar om hur han blev tillsammans med sin första tjej. ”Vi rymde från hotellet när våra föräldrar hade somnat”, säger han. Vi får också veta hur han droppade det grabbiga killgänget i sjuan och hittade sig själv. Programmet sänds 19 april i P3.

För UR:s Hångla berättar Robin Stjernberg om hur det gick till när han blev ihop med sin första tjej. Robin var 15 och de träffades på en semester i Turkiet.

– Vi rymde från hotellet när våra föräldrar hade somnat, berättar Robin. Och ihop blev de utan att ens ha pussats.

– Det var som fyrverkeri när vi dansade ihop. Efteråt frågade jag om vi var tillsammans. Hon sa ja, fortsätter Robin. I programmet ger Robin också tips på hur man ska göra första gången man har sex med någon och hur man hånglar utan att det märks.

När Robin började ny skola på högstadiet var det viktigt för honom att smälta in. För programledaren Nisse Edwall berättar han hur han fick kämpa för att passa in i grabbgänget.

– Jag hängde med det coola grabbgänget och försökte vara clownen i klassen för att få kompisar, säger Robin.

Men de blev aldrig riktiga kompisar, grabbarna i gänget. Den nära kontakten hade han istället med sin farmor. Där kunde han vara sig själv. Hon lärde honom att joddla och fick honom att förstå att han inte behövde vara kaxig och dryg. I slutet av sjuan vann Robin en talangtävling och fick ett skivkontrakt. Då förändrades saker och ting. Han hittade andra vänner och insåg att han inte trivdes i grabbgänget – det var jobbigt att hela tiden behöva spela en roll.

Hångla med Robin Stjernberg sänds 19 april kl. 23.07 i P3.

UR:s Hångla riktar sig till ungdomar mellan 13-16 år. Hångla är som den där kompisen som alltid finns där. Inga frågor är för konstiga eller pinsamma och Hångla ger svar på allt. Målet är att man ska få reda på allt man undrar över. Plus det man inte visste att man undrade över. Med Hångla vill UR ge utrymme för tonåringarnas egna erfarenheter och alla funderingar som uppstår på vägen mot vuxenlivet.