Fredrik Borggren ny produktionschef på UR. Foto: privat.

UR rekryterar ny produktionschef från Expressen

Det är nu klart att Fredrik Borggren blir UR:s nya produktionschef. Fredrik kommer närmast från Expressen där han arbetat som teknikchef för Expressen tv och DI-tv. Tidigare har han bland annat arbetat inom produktion på SVT i många år.

– Vi är mycket glada över denna rekrytering. Fredrik har stor erfarenhet av såväl public service som teknik och produktion och kommer att vara en tillgång för UR i vårt ständiga arbete att utveckla produktionen för att nå fram till användare och publik. Tillsammans med Fredrik kommer Produktionsavdelningen att fortsätta att förbättra och effektivisera våra produktioner, säger Charlotte Bjärhov, som har ansvarat för rekryteringen.

– Jag ser fram emot att komma till UR och vara en del i den stora satsning som påbörjats, det kommer bli en otroligt spännande resa. Sedan tycker jag att UR har ett väldigt viktigt uppdrag som känns bra att arbeta med. Jag har själv barn i skolålder som använder UR i sitt lärande varje vecka och att på detta sätt vara med och bidra till deras lärande känns väldigt bra, säger Fredrik Borggren.

Fredrik Borggren tillträder sin nya tjänst i maj och kommer att ingå i UR:s utbudsledning.

Pernilla Angelin

Chef Företagskommunikation Företagskommunikation 08-784 40 55