Bild från webbplatsen: www.utrikesgruppen.se

Utrikesgruppen lanserar fullmakter på över femtio språk

Tillsammans med auktoriserade översättare har Utrikesgruppen tagit fram juridiskt korrekta fullmakter på över femtio språk. Ny funktion på webbplatsen www.utrikesgruppen.se gör det nu möjligt för kunder att beställa fullmakter på olika språk. Hela fullmakten översätts från svenska till det språket kunden väljer.

För att kunna beställa en fullmakt i ett annat språk ska information lämnas om fullmaktsgivaren eller huvudman, det vill säga (den person som ger fullmakten), information om fullmaktstagaren, det vill säga (den person som ska använda fullmakten) samt beskrivning vad fullmakten ska användas till.

Fullmaktshandlingarna kan exempelvis användas i kontakt med ambassader, myndigheter eller i länder som kräver att fullmakten är i ett visst språk.

Utrikesgruppen erbjuder utrikesrelaterade produkter och tjänster till människor som kommer i kontakt med utlandet. Utrikesgruppen arbetar för svenska intressen och företräder svenskar med världen som arbetsplats.

Presskontakt VERKSAMHETSCHEF

Sveriges utveckling utomlands

Utrikesgruppen arbetar med olika utrikesrelaterade produkter och tjänster som underlättar för svenskar som kommer i kontakt med utlandet. Utrikesgruppen arbetar för svenska intressen och företräder svenskar med världen som arbetsplats.

Utrikesgruppen