Nu kan du köpa Apostille-stämpel online utan att besöka ett kontor

Utrikesgruppen och Apostille24.se inleder samarbete inom Notarius Publicus-tjänster

Utrikesgruppens utbud av utrikesrelaterade produkter och tjänster får nya tillskott, nu i ett nytt samarbete med Apostille24.se. Tillsammans ska båda bolagen öka tillgängligheten av Notarius Publicus-tjänster på distans. Detta nya partnerskap syftar bland annat till att förenkla köp av Apostille online.

Engagemanget med att öka tillgängligheten av Notarius Publicus-tjänster ska göra det enklare för människor som behöver Apostille. Genom samarbetet ska konsumenter kunna köpa Apostille-stämpel på Utrikesgruppens webbplats och få det levererat via post utan att behöva besöka ett kontor.

Apostille24.se erbjuder Notarius Publicus-tjänster. Timothy Prellwitz driver verksamheten och har genom Länsstyrelsen Stockholm blivit utsett till Notarius Publicus. Han har avlagt juristexamen från Umeå universitet och har tidigare varit verksam på Utrikesdepartementet.

Köp Apostille online

När du behöver en Apostille köper du det enkelt online här, sen skickar du in dina dokument som du vill förse med en Apostille. Du får tillbaka dokumenten stämplade och klara inom några dagar. Därefter kan du använda dina dokument som är bestyrkta med en Apostille av Notarius Publicus.

En Apostille är en stämpel som anger äktheten för ett officiellt dokument. Den som kan utfärda en Apostille är en Notarius Publicus. När en handling försetts med Apostille-stämpel är den undantagen från varje form av bestyrkande, det vill säga att inget ytterligare godkännande/legalisering krävs.

Samarbetet

Tillsammans med Apostille24 kan Utrikesgruppen nu erbjuda sina besökare ett smidigt val av leverantör av Notarius Publicus-tjänster. Samarbetet med Apostille24 ger Utrikesgruppen en rikstäckande partner som kan erbjuda Apostille på dokument och handlingar som krävs i alla länder som har anslutit sig till Apostillekonventionen.