Utrikesgruppen och Gayo Aviation & Tourism inleder samarbete inom flygcharter

Den här publikationen är till för att ge dig uppdaterad information om Utrikesgruppen. Innehållet ska bidra till en ökad kunskap om bolagets verksamhet, engagemang och deras samarbetspartners.

Nu inleder Utrikesgruppen och Gayo Aviation & Tourism ett formellt samarbete. Tillsammans öppnar båda bolagen en ny flygavdelning hos Utrikesgruppen i en gemensam satsning. Detta nya flygpartnerskap syftar till att leverera unika flyglösningar med privatflyg till alla som vill resa under bekväma former.

Engagemanget med att öka tillgängligheten av resor med privatflyg ska vidareutveckla Utrikesgruppens arbete med att främja turism. Inom dessa områdessatsningar blir Gayo en effektiv samarbetspartner. Genom samarbetet ska privatflyg erbjudas till bland annat affärs- och nöjesresenären, samt till resenären som reser med privatflyg första gången. Tjänsterna erbjuds på internationell och nationell nivå.

Utrikesgruppen har ett brett verksamhetsområde men som centraliseras runt utrikesrelaterade produkter och tjänster. Verksamheten bedrivs bland annat till att främja turistindustrin genom att skapa goda och varaktiga relationer mellan privatpersoner, företag, myndigheter och organisationer. Bolaget företräder svenska intressen med världen som arbetsställe.

Gayo Aviation & Tourism erbjuder och skräddarsyr flygresor till alla destinationer i världen. Med tillgång till över 20 000 flyg och dess operatörer världen över kan de presentera unika flyglösningar. Deras konsulter finns på flera olika platser i världen, bland annat: Sverige, Spanien, Turkiet och Förenade Arabemiraten.

Bokning av privatflyg

Det finns många fördelar med att resa privat. Ombord på privatflyg erbjuds maximal bekvämlighet, flexibilitet och oförglömliga upplevelser. Om du flyger privat väljer du när och var du åker. Du är inte begränsad. Flyg när du vill och upplev några av de bästa platserna på jorden.

Bokning av privatflyg går smidigt till och resenären kan välja flygplanskategori. Bland annat erbjuds flygplan för taxiflyg samt olika privatjets. Vissa typer av flyg är mycket tids- och kostnadseffektiva och för en grupp resenärer kan taxiflyg ibland kosta lika mycket som flygplatstransfer på två huvudflygplatser och reguljärflyg.

Efter resenärens bokningsförfrågan skickas ett prisförslag tillbaka som matchar kundens förfrågan.

Kort om samarbetet

Sedan en kort tid tillbaka har Utrikesgruppen och Gayo haft ett provsamarbete inom flygcharter. Det inledande provsamarbetet visade exempel på kompetens och goda kunskaper åt båda parter inom sitt område. Som resultat inleder bolagen nu ett formellt samarbete där avtalet löper tillsvidare.

// Aleksandar Milačić