Bengt Sandelowsky utsedd till ny eftermarknadschef för UVA LIDKÖPING AB

2021-07-18, UVA LIDKÖPING AB

Bengt Sandelowsky tillträder som eftermarknadschef på UVA LIDKÖPING AB den 1 mars. Han kommer att ingå i företagets ledningsgrupp.

I rollen som eftermarknadschef kommer Bengt att vara ansvarig för affären och organisationen inom företagets eftermarknad. Det innefattar koncernens globala eftermarknadsaffär med kontor i USA, Kina och Indien.

Bengt har en lång bakgrund inom flera positioner i bolaget inklusive internationella placeringar och chefspositioner. Han kommer att utgå från bolagets Brommakontor, men även arbeta utifrån huvudkontoret i Lidköping.

”UVA LIDKÖPING har välutvecklade och högkvalitativa produkter som är världsledande inom sina områden. Våra kunder investerar i våra produkter för att det ger bästa möjliga ekonomi över lång tid. Tillsammans med vårt globala team ser jag goda möjligheter att utveckla vår eftermarknadsaffär och hjälpa våra kunder att vårda sina investeringar under en lång tid framöver.”

– Bengt Sandelowsky

UVA LIDKÖPING har lång historia som ledande global leverantör av precisionsslipmaskiner för bränsleinsprutnings-, lager- och fordonsindustri och har mer än 10 000 maskiner installerande runt om i världen. UVA LIDKÖPING har sin huvudsakliga tillverkningsenhet och sitt huvudkontor i Lidköping, ett filialkontor med Engineering & Training Center i Bromma samt helägda dotterbolag i USA, Kina och Indien.