Gå direkt till innehåll
Avsnitt #481 av Heja Framtiden gästas av UX Stream's grundare och VD Thomas Eriksson

Pressmeddelande -

"En Virtuell HDMI-sladd till din mobil" - Teknikvisionären Thomas Eriksson om att ge våra "smarta prylar" serverkraft i fickformat

Thomas Eriksson från UX Stream sitter ned med Christian von Essen i hans podd Heja Framtiden för att prata om den spännande mobila streamingmarknaden, användarvänlighet, och "Ekologiska Datacenter."

"Thomas Eriksson har lång erfarenhet av att utveckla teknikprodukter i kamp med några av de största bolagen i världen. Redan i början av 2000-talet var han medgrundare av mobiltillverkaren Neonode [NASDAQ: NEON], som var först ut i världen med en patenterad gest- och svepteknik för mobila gränssnitt, det vi i dag kallar ”swipe”."

I dag driver han bolaget Xiris Group, med två huvudrollsinnehavare: UX Stream, vars teknik gör det möjlighet att streama i princip vilken app som helst till vilken enhet som helst, samt COMPANION™, som utvecklar skräddarsydda digitala klockor för framtidens AI-assistenter. I det här avsnittet får vi följa med bakom kulisserna på en unik resa inom svensk teknikutveckling.

Avsnitt #481 av Heja Framtiden hittar du här: