Robert och Alexandra redo för Bryntesson Motorsport och V8 Thunder Cars 2019

Nu är det klart att de två kollegorna på FordStore BilMånsson i Halland, Robert Paulsson och Alexandra Andersson, fortsätter V8 Thunder Cars-karriären tillsammans med Bryntesson Motorsport, Robert som förare och Alexandra som tekniker. Robert gjorde sin debutsäsong i klassen i fjol och slutade på en sammanlagd tiondeplats.

– Jag hade ett fint debutår och jag kände för att gå all-in igen, säger Robert. Jag vill bevisa för mig själv att jag kan prestera. Jag har gjort mina rookie-misstag och nu har jag förutsättningarna att lyckas ordentligt.

Förutsättningarna, de finns i form av ett väl sammansvetsat gäng i Bryntesson Motorsport. Precis som i fjol får Robert hjälp av Alexandra Andersson och Andreas Falkner som tekniker respektive chefstekniker på sin Ford Mustang.

– Det är väldigt gott att ha med Andreas i år igen och vi bygger vidare på där vi slutade förra året, säger Robert. Det känns också tryggt med Alexandra, hon är inspelad och vi känner varandra väl från både jobbet och racerbanan.

Alexandra Andersson och Andreas Falkner tar hand om Robert och hans bil.

Alexandra Andersson, 23 år från Halmstad, ser fram emot en fortsättning på fjolårets debut som racingtekniker.

– Det känns jättekul, säger hon, Nu har jag varit med en vända vet hur det fungerar. Jag får erfarenhet och får uppleva gemenskapen i depån och tävlingsmomentet. Robert och jag fungerar bra ihop och vi känner varandra bra.

För en dryg veckas sedan gjorde Bryntesson Motorsport klart med den regerande mästaren i V8 Thunder Cars, Emil Persson, och nu är det även klart med en förlängning för Robert Paulsson.

– Det känns väldigt bra att vi kan fortsätta samarbetet även med Robert, säger Tony. Det innebär stabilitet och kontinuitet för alla i teamet att vi kan fortsätta med de två förare vi hade i fjol. De jobbar bra ihop och bidrar båda till en god stämning och bra resultat för teamet.

För Robert Paulsson är målet förstås att förbättra sina resultat jämfört med rookie-säsongen 2018. Den 29-årige Båstad-föraren körde som bäst till sig en sjätteplats på den svårkörda Ahvenisto-banan i Finland.

– Målet är att vara med på den övre halvan av startfältet i år men jag måste vara ödmjuk, det brukar vara hårt motstånd och vi vet inte riktigt vilka vi kommer att ha emot oss ännu, säger Robert. Men det vore kul att kunna få med sig en pallplats från den här säsongen.

V8 Thunder Cars inleder säsongen på Ring Knutstorp den 3-4 maj. Till dess räknar teamchefen Tony Bryntesson med fler spännande nyheter.

– Absolut, vi har fler roliga nyheter att presentera för Bryntesson Motorsport och det kommer att bli ett spännande 2019 för oss och V8 Thunder Cars.