VAK 2023 i Helsingborg - nationell konferens med utställning

VAK 2023 i Helsingborg - nationell konferens med utställning

Den 15-16 mars 2023 är det dags för VA-branschen att samlas i Helsingborg för den årliga konferensen Vatten Avlopp Kretslopp. Vad passar bättre än att ses i just Helsingborg, den innovativt satsande staden som lyft cirkularitet och VA-frågor högt upp på agendan.

Till konferensen välkomnar vi hela VA-Sverige, alltifrån kommunala tjänstemän, nationella och regionala myndigheter, teknikleverantörer och tillverkare, konsulter, forskare och övriga VA-experter.

- Detaljerna i konferensprogrammet håller på att finslipas inför deltagarbokningen som öppnas i december. Det kommer som vanligt bli två fantastiska dagar med kompetensutveckling, erfarenhetsutbyte och nätverkande, säger Maja Englund som är projektledare för konferensen och VA-guidens VD.

Konferensen kommer att genomföras den 15-16 mars 2023 men smygstartar redan den 14 mars på eftermiddagen med inspirationsföreläsning av Renata Chlumska och studiebesök på RecoLab. Amanda Haux Verksamhetsutvecklare på RecoLab för NSVA är glad över att konferensens ska hållas i Helsingborg.

- Så roligt att vi får chansen att samla VA-branschen för att diskutera och lära sig mer om våra hjärtefrågor vatten, avlopp och kretslopp här i Helsingborg. Förutom vår medverkan med spännande innehåll i programmet, känns det inspirerande att få bjuda in och visa upp RecoLab. RecoLab har blivit ett epicentrum för källsorterat avloppsvatten och matavfall där möten med besökare är en stor del i arbetet. Jag ser framemot givande kunskapsutbyten och spännande diskussioner, säger Amanda Haux, RecoLab/NSVA.

I konferensens utställning finns det fina möjligheter att synas för företag och tillverkare med produkter och tjänster inom små avlopp, dagvatten och VA-planering. Monterbokningen i utställningen öppnade i slutet av september och redan nu är 26 av 37 montrar bokade.

- Utställningen är det perfekta stället att visa upp sina produkter och tjänster på för yrkesfolk och skapa nya kontakter. Vill man säkra en monter på ska man nog skynda att boka nu säger Elin Jansson på VA-guiden som är utställningsansvarig i konferensen.

VAK 2023 äger rum den 15-16 mars 2023. Konferensen kommer att hållas på Clarion Hotel & Congress Sea U i Helsingborg. Konferensen arrangeras av VA-guiden i samarbete med Helsingborgs stad, Event in Skåne och Nordvästra Skånes Vatten och Avlopp (NSVA).

Läs mer om VAK 2023 och om hur du bokar monter till konferensen på vaguiden.se/vak