Värmevärden erbjuder hållbar värme på Kattvikskajen i Hudiksvall

Värmevärden erbjuder hållbar värme på Kattvikskajen i Hudiksvall

I förra veckan togs första spadtaget på Kattvikskajen i Hudiksvall där ett nytt bostadsområde i hamnen ska byggas. Arbetet som startas är byggandet av infrastruktur under mark och innefattar bland annat vatten, avlopp och fjärrvärme. Här kommer Värmevärden kunna erbjuda hållbar värme till alla som väljer att bo och verka i den nya stadsdelen.

─ Vi ser fjärrvärme som ett hållbart och naturligt val i en ny modern stadsdel som kommer att uppföras under flera år framöver. Fjärrvärmen är en långsiktig investering i lokalt producerad värme med bra miljövärden och vi är stolta över att kunna erbjuda vår värme även till Kattvikskajen säger Håkan Bergman, Marknadschef på Värmevärden.

Kattvikskajen som är del två i ”Havsläge Hudik” har ett unikt läge med närhet till hav, centrum och resecentrum. Kajernas utformning ger plats för promenader, fiske och vila. Bland annat kommer du kunna fortsätta din promenad längs med havet hela vägen förbi värmeverket ute på Djuped.

Ska du bygga på Kattvikskajen i Hudiksvall? Kontakta Värmevärdens säljare, Jonny Östling.

Håkan Bergman

Presskontakt Marknadschef Fjärrvärme, Adven/Värmevärden +46 (0)19-277 11 59

Lite varmare, lite vänligare

Värmevärden är ett växande företag som levererar hållbara energilösningar till bostäder, industrier och lokaler. Verksamheten finns i 12 kommuner i Mellansverige och totalt har vi ca 100 anställda – alla engagerade för en trygg och säker leverans till våra kunder. I flera av våra nät finns ett nära samarbete med industrin på orten, på det sättet kan vi använda restvärme från industrin till att värma bostäder och lokaler, en miljövänlig och effektiv metod att tillvarata jordens resurser.

Värmevärden AB
Väståstrand 5