Sync gör att mjölkproducenter kan skicka gårdens data från från DeLaval DelPro™ FarmManager till Växas managementsystem MinGård® och därmed till CDB.

DeLaval lanserar DeLaval Sync för automatisk synkronisering av gårdens data med Växa och CDB

DeLaval introducerar Sync, en DeLaval Plus applikation, för att hjälpa mjölkproducenter att synkronisera data från gården från DeLaval DelPro™ FarmManager med Växas managementsystem MinGård® och därmed till CDB.

DeLavals senaste verktyg riktat mot mjölkproducenter, Sync, hjälper dem att dela med sig av gårdens djurdata till andra tjänsteföretag utan dubbelarbete, vilket sparar värdefull tid och gör att de kan lita på att deras data går dit det ska, när det ska.

Sync är en applikation som ingår i DeLaval Plus, ett ständigt växande antal applikationer som representerar den mest avancerade nivån av analyser och driftsledning där rapporteringen baseras på användningen av de senaste metoderna för datahantering och artificiell intelligens.
Sync täcker mjölkproducenters behov vad gäller att följa upp och spåra djuren på gården, Jordbruksverkets krav och mer.

När mjölkproducenten rapporterar händelser som semineringar eller dräktighetskontroller i DelPro™ FarmManager eller Companion, så delas det automatiskt vidare, tillsammans med data om varje mjölkning, till Växas managementsystem MinGård®.

DeLaval_Sync_Screenshot.jpg

Andra funktioner inkluderade i Sync är:

• Support för gårdar med flera produktionsenheter.
  • Synkronisering av hullbedömningspoäng – antingen manuellt eller via det automatiserade systemet DeLaval hullbedömningskamera BCS.
  • Automatisk import av provmjölkningsresultat till DelPro™ FarmManager.

Dessutom kan mjölkproducenter som startar upp ett nytt stall och börjar använda DelPro™ FarmManager lita på att deras existerande besättningsdata kan laddas ner till programmets databas så att allt finns där från start.

“Med start från maj 2023, kan mjölkproducenter föra över data från mjölkningsroboten till Kokontrollen med DeLaval Plus applikationen Sync. Med denna applikation sparar mjölkproducenten tid och får en smidig och säker dataöverföring.” Jessica Kinnander, Växa – landets största husdjursförening med strax över 200,000 mjölkkor i Kokontrollen®.

För mer information om Sync:

Eva Mårtensson
Informationsansvarig
DeLaval Sales AB
E-post: eva.martensson@delaval.com

Jessica Kinnander
Avdelningschef Kokontroll och KAP
Växa Sverige ek. förening
E-post: jessica.kinnander@vxa.se

Om DeLaval

Vår vision är att möjliggöra hållbar livsmedelsproduktion. Vårt företag bygger på innovationer och vi arbetar kontinuerligt med att hitta sätt att hjälpa våra kunder, mjölkproducenterna, att göra mer med mindre genom att tillhandahålla världsledande mjölkningsutrustning och lösningar.

Idag har DeLaval ca 4500 passionerade medarbetare verksamma på fler än 100 marknader världen över. DeLaval är en del av Tetra Lavalgruppen.